Kwartet bureaus bundelt krachten
14-05-2007 (10:20) - Bureaus
Uit recent onderzoek van het Economisch Instituut voor de Bouwnijverheid (EIB) blijkt dat nog altijd meer dan 75 procent van de aannemers scherpe prijsconcurrentie ziet als belangrijkste knelpunt in de bedrijfsvoering. Om zich daaraan te onttrekken professionaliseert de bouw in hoog tempo haar marketing en acquisitie. Daarbij vraagt zij ondersteuning van marktonderzoekers, marketingadviseurs en trainers in commerciële vaardigheden. Dat heeft vier daarin gespecialiseerde bureaus tot samenwerking gebracht onder de naam De Bouwer & Partners.De partners zijn alle vier gespecialiseerd in bouw en vastgoed. Ze hebben daarin elk hun eigen zelfstandige positie en discipline: USP Marketing Consultancy uit Rotterdam doet marktonderzoek, Bureau de Bont uit Amersfoort geeft advies op het gebied van business- en organisatieontwikkeling, Avantage training en advies uit Nijmegen verzorgt commerciële training en coaching en De Bouwer & Goslinga is gespecialiseerd in bouwmarketing. Elk van de bureaus blijft als zodanig zelfstandig actief.