Kwekkeboom en Van Dobben naar VosLibert
06-11-2009 (09:46) - Bureaus
VosLibert communicatie uit Leeuwarden gaat aan de slag met kroketten en bitterballen. Want na een bureauoriëntatie heeft Royaan B.V. VosLibert gekozen om de communicatie rond de merken Kwekkeboom en Van Dobben in goede banen te leiden. Beide kwaliteitsmerken moeten op effectieve wijze naast elkaar in de markt gepositioneerd worden. Royaan B.V. bekleedt een toonaangevende positie in het premium segment van de snackmarkt in zowel Foodservice als Retail. Naast de bekende merken Van Dobben en Kwekkeboom, zijn ook Buitenhuis Snacks en Laan Snacks onderdeel van deze organisatie.
Patrick Rijnaard, marketing manager bij Royaan: ‘Het was tijd om belangrijke vernieuwende stappen te gaan zetten in de communicatie van onze merken Van Dobben en Kwekkeboom. VosLibert bleek de juiste partij om dit ook echt creatieve handen en voeten te gaan geven. Vooral de nuchtere ‘no nonsense’ mentaliteit en specifieke werkwijze van VosLibert ten aanzien van doelgroepcommunicatie heeft hierbij de doorslag gegeven. Maar uiteindelijk moet er ook gewoon een goede klik zijn.’
‘Naast de positionering van beide merken komt er een merkvoorkeurcampagne in foodservice, waarbij zowel offline als online media zullen worden ingezet’, aldus Sander Renkema, managing partner van VosLibert. ‘Het is een bijzondere uitdaging. Één die perfect bij VosLibert past omdat consumer-, trade- en retailcommunicatie samen komen.’