LaComunidad groeit fors

29-10-2007 (10:14) - Bureaus

Het  Amsterdamse digital branding agency LaComunidad heeft 8 nieuwe medewerkers  aangenomen. Als commercieel verantwoordelijke werd Michael Willems aangesteld  als Client Service Director, hij is afkomstig van Amercom. Als Account Manager  is Laurens Bianchi gestart, hij werkte voorheen bij Dell en 3D Stars. Als  Project Manager kwam Bart Ruisch over van SNS Reaal. In  het creatieve team is Niels Arnbak (foto) gestart als Format Director, Arnbak werkte  voorheen bij Endemol. Als Interaction Designers startten Pamela Inostroza  (Webvalue Webdevelopment), Jurgen Leckie (MTV), Frank van Bemmel (Medialand) en  als Content Manager Niels Bellaar.  Igor  Beuker, oprichter van LaComunidad en oud-voorzitter IAB Nederland licht toe: “in  deze hard groeiende interactieve industrie willen veel creatieve talenten  freelancen, en is het vinden van goede mensen met veel ervaring een hoofdbreker.  Daar hebben nagenoeg alle groeiende digitale bureaus last van. Vanwege deze  schaarste stijgen salarissen flink en nemen de jaarlijkse wervingskosten aanzienlijk  toe. Gezien deze ontwikkelingen verwacht ik dat digitale bureaus genoodzaakt  zullen zijn om hun tarieven in 2008 te verhogen”.

Bij  LaComunidad is het aantal fulltimers het afgelopen jaar gegroeid van 8 naar 16  mensen. Igor Beuker geeft aan: “ik ben blij dat LaComunidad met 16 mensen nog ‘maar’  8 vacatures te vervullen heeft, want bij 24 mensen trekken we echt de streep. Groter  laten we LaComunidad niet worden in Nederland. Voor ViralTracker zoeken we  internationaal ook nog 6 nieuwe mensen, dus komende maanden betekent dat ruim 3  sollicitatiegesprekken per week. Maar ook internationaal gelden dezelfde schaarsteproblemen  als in Nederland. Dat is dus de keerzijde van een snel groeiende interactieve  sector”. 

Media

Marketing

Economisch