Lava frist EO-huisstijl voor jongeren op
04-09-2009 (09:41) - Bureaus
In 2008 besloot de EO al haar programma's, uitgaven en activiteiten rondom jongeren samen te brengen binnen één jongerenafdeling. De afdeling jongeren van de Evangelische Omroep (EO) heeft nu ook een nieuwe huisstijl. De opdracht was om een huisstijl te ontwikkelen die jongeren aanspreekt en tegelijkertijd herkenbaar EO blijft.
'De nieuwe huisstijl is dynamisch en flexibel, volledig passend bij onze jongerendoelgroep', zegt de EO. De ovaal uit het EO-logo is het uitgangspunt voor het jongerenlogo. Het basislogo wordt gevormd door deze ovaal met de letters E en O. Het unieke aan het logo is volgens de omroep dat de ovaal uit te breiden is met verschillende figuren, zodat er een pallet aan logo's ontstaat die passen bij de verschillende uitingen van de afdeling.
Onderdeel van de huisstijl is het gebruik van holografisch folie (zie afbeelding). Afhankelijk van de lichtval zijn alle kleuren van de regenboog zichtbaar. Uit die verscheidenheid van kleuren kunnen verschillende kleurencombinaties en kleurverlopen worden gemaakt.