Lichte daling omzet reclamebranche

22-06-2011 (09:49) - Bureaus

In de reclamebranche daalde de omzet in het eerste kwartaal van 2011, meldt het CBS. Daarmee zette de licht positieve ontwikkeling van de twee voorgaande kwartalen niet door. Uit de Conjunctuurtest van april 2011 blijkt dat de stemming onder de ondernemers in de reclamebranche over het economische klimaat somber is.

Voor het tweede kwartaal zijn de verwachtingen van de ondernemers in de reclamebranche positief over de omzet en negatief over de werkgelegenheid. Per saldo denkt 10 procent van de ondernemers dat zij lagere tarieven in rekening zullen brengen voor hun diensten.

De reclamebranche zag in het eerste kwartaal van 2011 de omzet met 1,5 procent dalen vergeleken met een jaar eerder. Hiermee komt de omzet van deze branche op het laagste niveau sinds de start van de reeks. De negatieve ontwikkeling loopt niet in de pas met de ontwikkeling van de zakelijke dienstverlening in zijn geheel, die 0,7 procent meer omzet behaalde. Ondernemers verwachten in het volgende kwartaal enig herstel van de omzet.
 


CBS

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch