Lowe in het asiel

01-12-2008 (10:28) - Bureaus

Dierenopvangcentrum Amsterdam, een plek voor asieldieren, heeft tijdens de Winnershow in de Rai Amsterdam van afgelopen zondag, op een ludieke manier de aandacht getrokken. Een van de deelnemers aan de hondenshow en zijn hond bleken ingehuurd door het dierenasiel, toen een klein sandwichbordje tevoorschijn kwam bij de man tijdens zijn optreden, waarop te lezen viel: ‘Dierenopvangcentrum Amsterdam is met spoed op zoek naar een hondentrimmer’. De man liep met een Komondor, een ras dat bekend staat om zijn enorm lange haren. De haardos weegt wel twintig kilo. Het Dierenopvangcentrum bezit honderden honden die op zoek zijn naar een nieuw huis. ‘Een mooi verzorgde, getrimde hond vindt het snelst een nieuw baasje’, aldus Marion Agema van Dierenopvangcentrum Amsterdam. Belangrijk dus, om een goede hondentrimmer in dienst te hebben. ‘De Winnershow in de Rai Amsterdam was een logische plek om die te vinden, omdat daar veel hondenliefhebbers aanwezig zijn’, aldus Agema.

De stunt is bedacht door reclamebureau Lowe, dat onder andere bekend staat om haar guerrilla-tactieken. Dat is een onorthodoxe manier van reclame maken, waarbij het verrassingseffect voorop staat. Marion Agema van Dierenopvangcentrum Amsterdam zegt: ‘Dit soort acties zijn erg geschikt om aandacht te vragen voor ons dierenasiel. Omdat we geen grote budgetten hebben moeten we slim en origineel zijn.’ Dierenopvangcentrum Amsterdam laat weten dat ze naast een hondentrimmer ook op zoek is naar veel nieuwe baasjes. 

Media

Marketing

Economisch