Lowe maakt eerste campagne 2009
24-12-2008 (10:41) - Bureaus
Stijgende koersen, benzine prijzen die zakken en snelwegen die weer snel worden. De campagne van Delta Lloyd haakt in op wat er allemaal in 2009 zou kunnen gebeuren. De verzekeraar probeert door middel van de campagne ‘Dit is 2009…’ mensen aan het denken te zetten. Of dat nou op de snelweg is, in de kroeg, of gewoon thuis, de campagne komt overal terug.De doelstelling van de campagne is het nieuwe jaar inluiden en daarmee op een sympathieke manier het Delta Lloyd thema ‘Niets is zeker…’ laden. De verzekeraar kijkt niet alleen op afstand naar de wereld, maar ook van dichtbij. En dat blijkt uit de verschillende campagne-uitingen die dicht op het leven van alle dag zitten.
In de TV commercial, de allereerste commercial die in 2009 te zien zal zijn, is te zien dat in 2009 de benzine prijzen weer normaal worden, de zomer weer in de zomer valt en dat de koersen zich herstellen, ‘Niets is zeker…(zie bijlage).’
De campagne bestaat verder uit een groot aantal printuitingen. De advertenties hebben steeds een directe link met het magazine waarin ze worden geplaatst. In diverse roddelbladen is bijvoorbeeld de advertentie met de copy:‘Dit is 2009. Het jaar dat ze in weekend een story over jouw privé leven schrijven.’ te vinden. Een ander voorbeeld is het tijdschrift Vorst met de uiting; ‘Dit is 2009. Het jaar dat de vorst eindelijk komt.’ In de modebladen zal de uiting ‘Dit is zóóó’2009’ te zien zijn (zie bijlages).
Naast de traditionele reclame worden er ook Boomerang kaarten en bierviltjes ingezet. Hierop staat bijvoorbeeld: ‘Dit is 2009. Het jaar dat je in deze kroeg je partner ontmoet.’ De gehele campagne is ontwikkeld door Lowe&Draftfcb. De geïntegreerde bureaus staan onder andere bekend om hun guerrilla tactieken. Dat is een onorthodoxe manier van reclame maken, waarbij het verrassingseffect voorop staat. Zo rijdt er begin dit jaar ook een motorrijder door de files op de snelwegen met een billboard waarop staat: ‘Dit is 2009. Het jaar waarin de snelweg weer snel wordt.’ Niets is zeker… zeker Delta Lloyd!