Lowe wint Commercial Review
16-07-2007 (10:34) - Bureaus
Lowe scoort stevig in de juni-editie van ReclameWeeks Commercial Review. Met een eerste, vijfde, twaalfde en veertiende plaats was juni een goede maand. Het was ook een regenachtige maand, dus ook maar een buitje in de top 3 van de commercial review. Het leek een magere oogst maar toch waren er een paar uitschieters in de komkommertijd.De ‘RAIN’-commercial die Saatchi&Saatchi Londen voor Beter Horen maakte viel goed in de smaak op de redactie van ReclameWeek en bij de drie gastrecensenten. Een zeer sfeervolle campagne met prachtig geluid en fraaie beelden. Bijzonder dat een commercial met het accent op het geluid het zo goed doet in deze visueel ingestelde business. Maar de twee best scorende spots voor Planet (Lowe) en DubbelFriss (DDB Amsterdam) gebruiken een beproefd middel, humor om te lachen. Lowe won met de spot waarin onder andere de tennisdames op het terras over hun mannen babbelen. Ze zijn het cliché ver voorbij maar daarom niet minder grappig. Madam nummer 1:‘ Mijn man gaat ‘s morgens eerst even een uurtje bloggen’ madam twee fronst (zie foto) verontwaardigd: ‘ Gadverdamme..’. Ook de bijnazoen van de zoon die zijn vader voor enorme chick aanziet doet het leuk. In ReclameWeek 28/29 staat de hele commercial review, met uitgebreide recensies van Yuri van Poppel (CrossMarks), Hein Mevissen (John Doe) en het dynamische duo Niek en Gijs van Doorn en Roos.