MacDonald strategy director Ogilvy
05-02-2008 (10:02) - Bureaus
Michel MacDonald (37) is benoemd tot strategy director bij Ogilvy Amsterdam. In deze hoedanigheid is hij verantwoordelijk voor allround strategische adviezen op gebied van 360˚ communicatie. In de afgelopen negen jaar heeft MacDonald zich ontwikkeld tot allround senior merkstrateeg in zowel de reclame- als mediabranche. Als strategy director is hij verantwoordelijk geweest voor de communicatiestrategieën van verschillende opdrachtgevers in uiteenlopende branches als Heinz, Roosvicee, Marlboro, Instituut voor Beeld en Geluid, Politie, Het Nieuwe Rijden, Citroën, TUC, Consumentenbond, KFC, Douwe Egberts, Sanex en De Efteling.MacDonald is afgestudeerd als cultuur socioloog met een sterke nadruk op massamedia en popcultuur. Zijn carrière is hij begonnen in de televisiewereld bij de AVRO. Eind jaren negentig maakte hij de overstap naar de reclamewereld bij Noordervliet & Winninghof/Leo Burnett. Daarna volgden Euro RSCG Amsterdam en mediabureau OMD Nederland, waar MacDonald als creative strategy director het merkdenken doorvertaalde naar 360˚ mediastrategieën.