Mattel naar cherish

24-07-2007 (11:26) - Bureaus

De Noord-Europese vestiging van speelgoedgigant Mattel heeft voor haar Scandinavische ‘Hot Wheels’-campagne gekozen voor cherish; het in Amsterdam gevestigde, internationaal opererende
reclamebureau. Als het aan cherish ligt, zullen Hot Wheels, de stoere maar bovenal fantasierijke speelgoedautootjes uit de jaren zestig, ook anno 2007 een ware rage worden onder de Scandinavische jeugd. De print- en online campagnes gaan deze maand van start, gevolgd door een interactieve ontwerpwedstrijd onder jongeren, die hun eigen ‘Hot Wheels’ mogen ontwerpen. Het winnende exemplaar zal ter promotie gelimiteerd in productie gaan voor de jeugdige winnaars. In Oslo, Kopenhagen en Stockholm organiseert cherish in september speciale ‘Speed Challenge’-evenementen, waarbij de jonge deelnemers persoonlijk kennismaken met de enorme Hot Wheels-collectie en als klap op de vuurpijl ook in een echte Hot Wheels speelgoedauto mogen racen.

Media

Marketing

Economisch