McCann Erickson doet MasterCard
11-05-2009 (10:17) - Bureaus
Afgelopen week lanceerde MasterCard een nieuwe communicatie- en educatiecampagne. Nederlandse consumenten weten dat je met je creditcard in het buitenland kan betalen, en dat aankopen renteloos aan het eind van de maand worden afgeschreven van de betaalrekening. Ook worden creditcards vaak gebruikt in het buitenland, in restaurants en op internet. Dat betalen met je creditcard tevens andere voordelen biedt, is niet bij iedereen bekend. MasterCard werkt hard om betalingen veilig en gemakkelijk te laten verlopen. De meeste betaalkaarten van MasterCard zijn daarom voorzien van een automatische AankoopVerzekering en GeldTerugService is onderdeel van elke MasterCard.
In de loop van dit jaar wordt bovendien ‘MasterCard SecureCode’ geïntroduceerd om online betalingen zo veilig mogelijk te maken. MasterCard brengt deze voordelen in 2009 onder de aandacht via een campagne, zodat meer Nederlandse consumenten hiervan op de hoogte zijn en ervan kunnen profiteren.
‘Uit recent onderzoek van MasterCard blijkt dat bijna de helft van de consumenten niet op de hoogte is van de voordelen van de GeldTerugService en bijna een op de vier weet niet dat er gebruik gemaakt kan worden van de AankoopVerzekering als aankopen gedaan met MasterCard verloren, beschadigd of gestolen worden. Dat zijn belangrijke voordelen van betalen met je MasterCard. De campagne is er op gericht om deze voordelen over te brengen op de Nederlandse consument’, aldus Marieke van Gijs, bij MasterCard Europe verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten in de Benelux.
In de communicatiecampagne, die is ontwikkeld door McCann Erickson, worden onder meer radiocommercials, online videobanners en filmpjes ingezet.