MediaMonks in Docdepot NPO

02-12-2008 (10:25) - Bureaus

MediaMonks heeft in opdracht van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) de website van documentaire opslagcentrum Docdepot ontworpen. In Docdepot worden de ontelbare documentaires uit de schatkamers van de NPO opgeslagen. Wie alleen al zou zoeken naar biografische documentaires en televisieportretten, zal er uiteindelijk in Docdepot 4.000 vinden. De website wordt constant bijgevuld met documentaires die uit het verleden zijn opgedoken.

Er zitten nog duizenden documentaires verborgen in de krochten van het televisie-archief. Als een mijnwerker is Docdepot bezig om ze allemaal bovengronds te krijgen. Verder staat er op de site wanneer de documentaires op tv te zien zijn, maar ook meer (achtergrond)informatie over de documentaires die gevonden zijn.
Docdepot heeft een minimalistisch design en bestaat voornamelijk uit grijze en zwarte tinten waardoor de website een ‘less is more’ effect krijgt. Door dit effect en de effectieve indeling ontvangt Docdepot een week na lancering al veel positieve reacties van haar bezoekers (ruim 6.000 unieke bezoekers binnen een week).

Concept: Matias Jansen, Bas Helderman, Wesley ter Haar.
Design: Matias Jansen.
Productie: Robert Slootjes.
Account management: Bas Helderman.

Media

Marketing

Economisch