MediaMonks in Huis Anubis
05-09-2008 (10:26) - Bureaus
Het Huis Anubis, de kinderserie van Nickelodeon, begint halverwege september alweer aan haar derde seizoen. De Nederlandse kinderserie is online ook mateloos populair. Eerder gelanceerde games bewijzen dat honderdduizenden kids zich graag uren onderdompelen in de wereld van Het Huis Anubis. Voor de derde editie van dit spel werd een pitch uitgeschreven onder de top van de Nederlandse online game-makers. MediaMonks Games won die pitch. Head of digital media Vivian Opsteegh van MTV: ‘De vorige game leerde ons dat het aantal spelers niet meer extreem zou groeien. Dit terwijl wij wel het idee hadden dat er meer potentieel zat in Het Huis Anubis online. Daarnaast werd onder de grote groep fans, aangegeven dat zij toe waren aan een nieuwe gameplay. Het werd tijd om een heel nieuw concept te lanceren. De verschillende partijen zijn met hele diverse voorstellen gekomen. MediaMonks kwam met het meest aansprekende spelconcept, recht in het hart van onze doelgroep. Ook de aansluiting met de serie is zeer goed gevonden.’ De Anubis-game wordt ook dit jaar gesponsord door Rabobank. Doel van Rabobank is om kinderen te laten ervaren wat sparen en betalen betekent. Vivian Opsteegh: ‘Aan de integratie van de Rabobank binnen de game hebben we bewust niet veel veranderd. Het concept was in de vorige game erg succesvol, iets wat we graag doorzetten in het najaar.’ De lancering van de game valt samen met de start van de nieuwe afleveringen, medio september. Meer informatie over de serie en de game vind je op www.nickelodeon.nl/anubis.