‘MeMo2 dramatiseert’

16-08-2007 (10:31) - Bureaus

‘Online campagnes onder de maat’ kopte ReclameWeek vorige week op de voorpagina. Adverteerders moeten direct vanaf het begin intensiever investeren in de campagne, maar dat gebeurt nog veel te weinig. Men start te laat met de campagne of de adverteerder gebruikt de verkeerde uitingen, aldus Marcel Vogels van MeMo2. Volgens Emile van den Berg van Isobar Communications was het artikel ongefundeerd. ‘De grootste fout die wordt gemaakt is dat alle online campagnes over één kam geschoren worden. Een latere reactie van MeMo2 in verschillende blogs leerde dat het hier – logischerwijs – om campagnes gaat met doelstellingen op merk- en propositieniveau en niet om responscampagnes.

Maar dan nog gaan de conclusies wel erg snel voorbij aan de motivatie die ten grondslag kan liggen aan de invulling van timing, budgetverdeling, site-, formaat- en formatkeuze. Verder dramatiseert MeMo2 het ‘veelal te laat van start gaan van online campagnes’ enigszins. Stel een campagne met 10 miljoen ingeplande impressies start op twee sites een paar dagen te laat waardoor er in één dag 100.000 impressies ingelopen worden. Dat is 1 procent van de totale campagne en verwaarloosbaar op het totale effect.’  Lees het hele verhaal in ReclameWeek 33, morgen op de mat.

Media

Marketing

Economisch