Millford Brand-id ontwikkelt medische merken
10-11-2009 (10:06) - Bureaus
Na ontwikkeling van de nieuwe identiteit en naam voor Arkin (fusieorganisatie tussen Jellinek/Mentrum en AMC de Meren) werd Millford door Arkin gevraagd ook voor twee nieuwe servicemerken een concept en identiteit te ontwikkelen: Inforsa en PuntP. Naast Arkin hebben de identiteiten voor PuntP en Inforsa elk hun eigen karakter, passend bij het servicemerk en de doelgroep.
In vormgeving is echter wel een samenhang gecreëerd vanuit dezelfde mentaliteit en visie op geestelijke gezondheidszorg. Vanuit deze visie creëerde Millford een platform waarbinnen ook ruimte is voor de overige servicemerken of diensten die onder Arkin vallen of welke in de toekomst worden geïntroduceerd. Gebaseerd op de off-line identiteit is in samenwerking met Red Max een krachtige doorvertaling naar de on-line identiteit en diensten gecreëerd. Gerrit Averink, Hoofd Communicatie van Arkin: ‘de nieuwe identiteit van Arkin communiceert duidelijk onze positieve en mensgerichte filosofie en de nieuwe mogelijkheden die wij creëren met onze cliënten. Millford is in staat geweest om dit ook in onze nieuwe servicemerken tot uiting te brengen binnen een zeer ambitieuze timing.’
PuntP staat voor curatieve psychiatrie. Inforsa biedt forensische en intensieve zorg. De nieuwe merken zijn gebouwd om beter in te spelen op de behoefte van de verschillende cliëntgroepen. Zo kent PuntP geen wachtlijsten en is het vooral bedoeld voor laagdrempelige zorg aan kinderen, jongeren en volwassenen met enkel- en meervoudige psychische en psychiatrische problemen. Inforsa biedt behandeling, begeleiding en reclasseringsprogramma’s voor mensen met complexe, meervoudige problemen op
psychiatrisch en forensisch gebied.