‘Mistaken’ George Clooney favoriet
12-11-2008 (11:13) - Bureaus
Vandaag gaat de nieuwe commercial van Nespresso met George Clooney in de hoofdrol in première op de Nederlandse televisie. Voor het bepalen van het plot van de commercial is de hulp van het Nederlandse publiek ingeroepen. Het kon kiezen uit twee mogelijke slotscènes. In totaal hebben 21.808 personen een stem uitgebracht op hun favoriete einde en werd ‘Mistaken’ als favoriet gekozen. De nieuwe commercial is vanaf vanavond op diverse Nederlandse televisiestations te zien. Clubleden wereldwijd konden kiezen uit twee mogelijke einden voor de nieuwe Nespresso commercial; ‘Mistaken’ en ‘The Cup’. In totaal kozen 272 duizend personen met een gemiddelde van 63,05 procent voor 'Mistaken'. Deze versie was in alle landen favoriet, waarbij er wel grote onderlinge verschillen waren per land. In Mexico was de voorkeur voor deze versie het grootst met 73,76 procent. In Nederland was het verschil het kleinst, met een voorkeurspercentage van 57,11 procent.Met de keuze van ‘Mistaken’ houdt de inbreng van Nespresso-liefhebbers nog niet op. In december zal gedurende een aantal dagen een extra lange versie van de commercial te zien zijn op televisie. Ook het einde van deze spot van 45" wordt bepaald door het Nederlandse publiek. Zij kunnen vanaf nu stemmen op drie grappige plots met de namen ‘Magazine’, ‘Photo’ en ‘Baby’ via: http://www.nespresso-whatelse.com/?pays=nl&lang=nl. Vanaf 8 december worden afwisselend zowel de versie van 30" als 45" uitgezonden.
