Modernista! smijt met lingerie
10-10-2008 (10:11) - Bureaus
Voor het tweede seizoen van ‘Californication’ heeft Comedy Central in samenwerking met reclamebureau Modernista! rondom de hitserie een grootscheepse campagne ontwikkeld. Vanaf 14 oktober gaat de campagne waarin lingerie een grote rol speelt van start. Door middel van opvallende abri’s, guerrilla-acties, prints, radiospotjes, online advertenties en prijsvragen kan na oktober niemand meer om Californication heen. Hank Moody (David Duchovny) toont veel en vaak zijn liefde voor het vrouwelijk geslacht, en dat vormt dan ook het basisprincipe van de campagne.
Dat David Duchovny net zelf uit rehab is om zich voor zijn seksverslaving te laten behandelen, is een ironische speling van het lot. Vanaf 14 oktober zijn er naast de standaard abri’s, door het hele land verschillende abri’s te zien die volledig gevuld zijn met lingerie, lingerie en nog eens lingerie. Naar aanleiding van deze opvallende CBS-abri is er voor de consument een prijsvraag bedacht op www.comedycentral.nl: raad hoeveel ondergoed Hank Moody over zijn hoofd heeft hangen en win alle slipjes plus poster. Op 17 oktober begint deel twee van ‘operatie onderbroek’. Amsterdam is dan doelwit van een heuse lingerie-guerrilla. In clubs en bars in Amsterdam hangen de bewijzen van Hanks versierdrift. Who’s next? vraag je je af als je de pikante stukjes textiel ziet hangen.
Ook bij deze ondergrondse actie is er iets te winnen: een prijzenpakket voor diegenen die als eerste het lingerie-item vinden met een echte stoffen label in de binnenkant. De gelukkige vinders kunnen de onderbroek opsturen naar de Marketingafdeling van Comedy Central - PB 10001, 1001 CB Amsterdam. Naast deze acties maakt de Amsterdamse beddenspecialist Bed Habits het mogelijk eindelijk met David Duchovny in bed te kruipen. De winkel zal een week lang alle kussens voorzien van een David Duchovny kussensloop, waardoor iedereen zijn hoofd op dat van David kan leggen. A dream coming true!