Monuta vraagt Doorrood
29-07-2009 (09:31) - Bureaus
Monuta gaat met reclamebureau Doorrood concept + creatie in zee. Doorrood kreeg na een pitch de opdracht voor de ontwikkeling van een aantal middelen voor de uitvaartcentra van Monuta. De middelen zijn bedoeld voor de profilering van Monuta als uitvaartinspirator en organisator. Monuta wil de nabestaanden en aanwezigen van een uitvaart een mooist denkbare herinnering aan de uitvaart meegeven. Daar zetten alle uitvaartverzorgers zich dagelijks voor in.
‘Een bijzondere opdracht’, licht René Epping (Directeur Concept & Creatie) de vraag van Monuta toe. ‘Het is belangrijk om de juiste toon te treffen. Creatief zijn, maar zeker niet opdringerig, juist terughoudend en subtiel. Tijdens een uitvaart willen mensen absoluut niet overvoerd worden met agressieve reclame. Die balans is uitermate belangrijk.’
‘Wij hebben gekozen voor het voorstel van Doorrood omdat wij de aanpak inventief en inspirerend vinden. De middelen die Doorrood voor ons ontwikkeld heeft passen goed bij wat wij willen uitstralen: inspirerend en trendsettend’, aldus Roel Roelfzema, Manager Marketing & Communicatie, Monuta.