MOVE en Nintendo veroveren Muiden

30-07-2009 (09:54) - Bureaus

Watersporters en vakantievierders op het IJsselmeer keken afgelopen woensdag raar op. Hun anders zo rustige kleine eiland voor de kust van Muiden was voor één dag omgedoopt in het ‘Wii Sports Resort-eiland’. In opdracht van Nintendo lanceerde live marketingbureau MOVE daar voor de vaderlandse media ‘Wii Sports Resort’, de langverwachte opvolger van ’s werelds meest verkochte spel Wii Sports. En met succes. Aandacht in onder meer het NOS Journaal, het AD en de Volkskrant bewijzen dat de brand activation aanpak van MOVE werkt.
 
De levensechte spelbeleving dankzij het nieuwe Wii MotionPlus-accessoire kan maar op één manier gedemonstreerd worden: door het zelf te ervaren. Dat bracht MOVE  op het idee een verlaten eiland om te toveren in een ware kopie van Wii Sports Resort. Tientallen journalisten maakten kennis met de twaalf sporten die Wii Sports Resort biedt. Van power cruisen tot basketbal en van wakeboarden tot een stevige partij tafeltennis. 
 
Productkennismaking gekoppeld aan bijzondere ervaring Bianca Stirnweis van Nintendo: ‘MOVE begreep uitstekend dat wij de media een unieke zintuiglijke ervaring wilden bieden, maar dan wel gekoppeld aan een intensieve kennismaking met het product. MOVE organiseerde voor ons een live brand experience.’
 
Bart Smulders, algemeen directeur van MOVE: ‘Wij zoeken bij MOVE steeds meer de synergie tussen field- en eventmarketing. Dat is ook de kracht van dit concept bij deze introductie van Wii Sports Resorts. Zo creëren we een interactief contactmoment met het merk dat mensen echt raakt, verstandelijk maar vooral in hun hart. En dat is een indruk die blijft en die leidt tot mond-tot-mond reclame.’

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch