Multi Client onderzoek tv-commercials onder MRI-scanner
23-09-2011 (08:28) - Bureaus
Voor het eerst is het mogelijk om te zien wat een consument écht denkt, voelt en beleeft bij een tv-commercial. Neuromarketingbureau Neurensics biedt adverteerders en hun bureaus de gelegenheid om één of enkele commercials in multi-client-vorm onder de MRIscannerte onderzoeken. In dit onderzoek geleid door professor dr. Victor Lamme, krijgen consumenten onder een MRI scanner verschillende reclamefilms te zien. De scanner meet de doorbloeding in het brein en brengt hiermee in beeld waar men bewust maar vooral ook onbewust aan denkt. De commercials worden onderzocht op de mate van vertrouwen, begeerte, waarde en lust die de commercials in het onderbewuste opwekken. Maar ook negatieve emoties als angst en afkeer kunnen worden gemeten. De onderlinge correlatie geeft inzicht in het vermogen van de commercial om de ‘koopknop’ in ons brein te activeren. Het onderzoek geeft in de communicatieve kracht van de commercial. In de aard en omvang waarop emoties worden geactiveerd. Of er geheugensporen aangemaakt worden en of de reclame relevant is voor de consument. Elke afzonderlijke commercial wordt vergeleken met recente Effie-commercials, best & worst practices. Deelname aan het onderzoek is mogelijk vanaf 3900,- per commercial. Voor informative: walter@neurensics.com