Muzikaal vijftal start MOST

07-10-2008 (09:53) - Bureaus

Voor een 'Mystery Composer' of 'Demo van Onduidelijke Herkomst' is in de werkwijze van MOST geen plek: volgens de componisten van MOST zorgt een transparante, directe samenwerking met de daadwerkelijke makers van de muziek voor een commercial of leader voor de beste resultaten.

MOST is een nieuw bedrijf, eigendom van vijf componisten, een sound designer en een producer. Jarenlange ervaring en diverse muzikale persoonlijkheden komen bij MOST samen: Klaas en Nard Berings (voorheen Freshbeat), Otto van den Toorn (Automatic Music), Diederik Idenburg (Idenburg Music), Ivo Witteveen (QQ Audio) en Stephan Bakker (QQ Audio, Marco Sound). MOST kan net zoals traditionele music houses snel meerdere demo’s aanleveren - maar vervolgens werkt de opdrachtgever rechtstreeks met de betreffende componist(en). Dit rechtstreekse contact geeft volgens MOST een grotere creatieve diepgang en meer slagvaardigheid bij het soms complexe traject van demo naar final version.

MOST kent twee takken: MOST Original Soundtracks voor muziekcompositie en MOST Audio Post voor audiopostproductie. De structuur van MOST is vergelijkbaar met die van een filmproductiebedrijf: zoals een filmproductiebedrijf meerdere regisseurs vertegenwoordigt, vertegenwoordigt MOST een select aantal componisten. De markt waar het collectief zich op richt is die van muziek en sound design voor commercials in Nederland en het buitenland. MOST werd reeds informeel aangekondigd op de MOST speedboat in Cannes afgelopen juni; sinds 1 september is MOST Original Sountracks operationeel. In deze eerste maand heeft MOST muziek gecomponeerd voor onder andere Nike (Wieden + Kennedy), Ford (Ogilvy), Viktor en Rolf, V&D (For Sale), Ernst & Young (TBWA Brand Experience), Philips (C-Roots), Upload Cinema (DraftFCB) en Robein Leven (Imagine).

Media

Marketing

Economisch