My name is Heineken, Heineken bier
17-10-2008 (10:05) - Bureaus
Deze week is de Heineken-campagne gestart voor Quantum of Solace, de 22ste Bond-film waarvan de bierbrouwer internationaal officieel partner is. In Nederland bestaat de campagne uit een tv-commercial, internetactiviteiten en ondersteunend POS-materiaal voor de retail. Thema van de campagne is ‘Enter the world of Bond’. Heineken organiseert tevens voor de winnaars van een internetactie een Meet & Greet met de beeldschone vrouwelijke hoofdrolspeler Olga Kurylenko (kleine foto) op dinsdagmiddag 4 november in Heineken the City te Amsterdam. In deze beleveniswinkel zijn eveneens exclusieve Heineken - James Bond-artikelen verkrijgbaar. In de wereldwijde campagne van Heineken speelt Olga Kurylenko een vooraanstaande rol. Zo zal zij in de tv-commercial te zien zijn, evenals op Heineken - James Bond- sfeermaterialen die worden ingezet op de winkelvloer. In ongeveer veertig landen wordt gebruikgemaakt van verschillende media om de film te promoten. Quantum of Solace, een ‘Metro-Goldwyn-Mayer Pictures/Columbia Pictures’ film van EON Productions is vanaf 6 november in de Nederlandse bioscopen te zien.Tv-commercial
In de Nederlandse tv-commercial koopt een consument een Heineken Tapvat. Direct daarna transformeert zijn wereld in die van James Bond, waar hij uiteindelijk een Heineken krijgt aangeboden door Bond’s Leading Lady Camille, gespeeld door Olga Kurylenko. Ter afsluiting wordt de kijker doorverwezen naar heineken.nl om kans te maken op een ontmoeting met Olga.
