Nederlandse bureaus winnen in Budapest
15-12-2008 (09:56) - Bureaus
Het internationaal opererende marketingbureau JuniorSenior heeft in Budapest de prestigieuze European Excellence Award 2008 gewonnen voor het Nederlands Kampioenschap Achteruit Inparkeren voor Vrouwen. JuniorSenior Nederland was met het Nederlands Kampioenschap Achteruit Inparkeren voor Vrouwen genomineerd in de categorieën Event en National and Regional Campaigns Benelux. Voor JuniorSenior Hongarije was er ook nog eens een eervolle nominatie voor de Signal campagne in de categorie National and Regional Campaigns Hongarije, Tsjechie en Slowakije. Het Hertz evenement werd uit 1100 inzendingen verkozen tot beste Event in Europa.Ook Euro RSCG Bikker ontving de European Excellence Award 2008. In de categorie ‘beste campagne in de Benelux’ won Euro RSCG Bikker met de PR introductie van de World Whisky Index. De Whisky Talker is een nieuw en wereldwijd toegankelijk internetplatform waarop bijzondere single malt whisky’s met een collectors- en investeringswaarde kunnen worden verhandeld. Euro RSCG Bikker verzorgde met oud-minister Zalm van Financiën de officiële lancering van de ‘World Whisky Index’ voor de financiële media. De PR introductie resulteerde in veel media-aandacht, zoals een voorpagina van de bijlage in het Financieele Dagblad. De constructie van de World Whisky Index is hetzelfde als bij een beurs, en niet die van een veiling: wanneer de vraagprijs voor een specifieke fles wordt geboden, veranderd de fles van eigenaar. Op deze manier wordt er een realistische koersvorming tot stand gebracht.