Nieuw en voor 50+: Bureauvijftig

12-05-2009 (09:54) - Bureaus

Met 40 procent van de totale bevolking vormen 50 plussers nu al de grootste doelgroep van Nederland. 5,7 miljoen 50 plussers op 16,5 miljoen inwoners. Een doelgroep die in 2020 maar liefst 7 miljoen ouderen groot is en nu al 80 procent van het vermogen in handen heeft. Een doelgroep boordevol droomklanten. Waarvan 56 procent zich niet identificeert met communicatie die nu op ze wordt afgevuurd. En waar slechts 10 procent van alle huidige marketingbudgetten naartoe gaat. Veel bedrijven laten die 50-plus doelgroep eenvoudigweg links liggen. Een gemiste kans.

Daarom is er het nieuwe bureauvijftig. Een fullservice bureau volledig gespecialiseerd in 50 plus communicatie. Met resultaat boeken als de belangrijkste opdracht. Want een bureau wordt daarop uiteindelijk afgerekend. Uniek omdat jonge honden van een jaar of 20/30 bij bureauvijftig nauw en altijd samen werken met oude rotten uit het klassieke communicatievak, die soms zelf al tot de doelgroep behoren. Samen maken zij resultaatgerichte 50 plus communicatie. ‘Die is goed, niet alleen maar mooi’, volgens Arjan in’t Veld, directeur van het nieuwe bureau. ‘En weet de doelgroep vooral te raken waar het moet. Wij brengen mensen in beweging.’ Creatie wint het dan niet altijd van de boodschap.

De werkcombinatie van jonge honden met oude rotten is een bewuste strategische keuze van het nieuwe bureau. ‘Iedereen heeft er de mond vol van, jong en oud in organisaties actief te laten samenwerken,’ meent Dick Vos, de 60 gepasseerd en daarmee de oudste senior partner in het bureau. ‘Wat ons betreft gaan we terug naar het aloude meester - gezel principe, maar dan in een 21ste eeuw jasje.’ Jonge honden die net zijn afgestudeerd, met de laatste nieuwe media kennis, en een goede kennis van de laatste stand van de markt, werken bij bureauvijftig dus nauw samen met oude rotten uit het klassieke communicatievak, die de bureaucultuur goed kennen. Mannen en vrouwen die ooit werkten bij de bekende bureaus als Publicis, Rapp Collins en Ogilvys, voor klanten als Achmea, Rabobank, Jamin en Shell.  Wij noemen dat het beste uit twee werelden. Een unieke formule die bewezen werkt.

Daarmee is verbinding het centrale woord. Verbinding tussen jong en oud, tussen 18-49 boodschappersdoelgroepmarketing en de 50 plus doelgroep en goede consument-inzichten en succesvolle, soms al bestaande campagnes. Resultaat en verbinding dus.


 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch