Nieuwe huisstijl Yulius wordt zichtbaar
07-06-2011 (09:21) - Bureaus
De nieuwe huisstijl van Yulius wordt voor de buitenwereld steeds zichtbaarder. Met het plaatsen van lichtreclames op de acht hoofdlocaties, wordt deze maand de laatste hand gelegd aan de rebranding. Eerder zijn andere merkdragers zoals de website, voertuigen, bewegwijzering en drukwerk al voorzien van de Yulius huisstijl. Met name het ‘branden’ van de 90 locaties en de voertuigen heeft een positieve impact op de zichtbaarheid en de merkkracht van Yulius.
Yulius is in juli 2010 ontstaan uit de fusie van RMPI en De Grote Rivieren. Met 2.200 medewerkers in de regio Zuidwest-Nederland richt Yulius zich op het bieden van zorg voor mensen met complexe psychische problematiek en leerlingen met psychiatrische problemen. Yulius beschikt onder meer over onderwijslocaties, klinieken, werkplaatsen en begeleid woonhuizen.
Bijzonder is dat het ontwerp van het beeldmerk afkomstig is van een eigen medewerker. Dit zorgde voor een sterke interne betrokkenheid en draagvlak, wat belangrijk is voor het succes van deze fusie. Het beeldmerk is daarna door Kumquat verder uitgewerkt, het woordmerk en de huisstijl door Haagsblauw. De naam is door Globrands ontwikkeld.
Yulius heeft gekozen om de huisstijl geleidelijk, binnen een periode van een jaar, in te voeren. Het projectmanagement voor gebouwen en voertuigen was in handen van NykampNyboer, die als regisseur tussen alle interne en externe betrokkenen fungeerde.