Night of the AdEaters in Tuschinski

16-09-2011 (08:57) - Bureaus

Van woensdag 12 tot en met vrijdag 14 oktober komt de Night of the AdEaters World Tour naar Pathé Tuschinski. Een emotionele rollercoaster van 360 commercials, ondersteund met live acts, DJ's en muziek. De eerste nacht voor communicatieprofessionals, de tweede voor studenten en de derde voor het grote publiek.

Op zijn achtste begon Jean Marie Boursicot reclamefilms te verzamelen uit de prullenbakken van Parijse bioscopen. Vijftig jaar later bezit de filmregisseur 's werelds grootste archief met ruim 1,2 miljoen commercials. Reclamebureaus uit de hele wereld sturen hem per jaar zo'n dertigduizend spots toe. Om zijn collectie in stand te houden maakt deze zonderlinge verzamelaar van het meest bijzondere werk jaarlijks een unieke speelfilm, AdEaters. 

Boursicot - dit jaar geridderd voor zijn levenswerk - wordt gedreven door verontwaardiging: de onderschatte waarde van reclame als cultureel erfgoed. Zijn film is niet te vergelijken met een Cannes-reel of een eenvoudige opsomming van goede spots. AdEaters is een persoonlijk verhaal, verteld aan de hand van topcommercials. Thematisch gegroepeerd, bijvoorbeeld over duurzaamheid of autoreclame. Door zijn onvoorstelbare kennis kunnen spots uit diverse periodes relevant gecombineerd worden. De film is een emotionele rollercoaster, waarbij het publiek luidkeels laat horen wat gewaardeerd wordt.


Reacties

Premiere AdEaters 2011 op 12 oktober tijdens de 24 uur van de Reclame, gratis voor festival bezoekers!! Zie www.24reclame.nl
Helen Faasse @ 16-09-2011 10:00 uur

Media

Marketing

Economisch