NRG3 en Aquarius op weg naar Peking
08-07-2008 (11:37) - Bureaus
Aquarius is de officiële sportdrank van de Olympische Spelen en laat dat weten ook. Het merk van Coca-Cola Nederland lanceert online de Aquarius Olympic Games waar digitale atleten zich in het zweet kunnen werken op de nummers 100 meter sprint en speerwerpen. De Aquarius Olympic Games zijn te spelen op www.aquariusgame.com en deelnemers maken kans op een echte gouden medaille. De twee atleten die voor 25 augustus de beste prestatie leveren op de beide nummers, winnen een gouden plak. Met de Aquarius Olympic Games brengt Aquarius het belang van voldoende drinken voor (olympische) sporters wederom onder de aandacht. In Beijing is het extreem warm en vochtig, waardoor een goede hydratatie essentieel is voor een optimale prestatie.
Hydratatieprogramma
NOC-NSF heeft in samenwerking met Aquarius een hydratatieprogramma ontwikkeld. Een onderdeel daarvan is een klimaatkamer waarin het Chinese klimaat kan worden nagebootst. Zowel hydratatie- als zweettesten worden in deze klimaatkamer afgenomen bij het Nederlands Olympisch team teneinde hen te voorzien van een persoonlijk hydratatieadvies. De Aquarius Olympic Games worden onder de aandacht gebracht met een online campagne op onder andere de olympische secties van Telesport, AD Sportwereld en de NOS. NRG3 is verantwoordelijk voor concept en design van de game en de online campagne. Het mediaplan komt van Universal Media en de game is gerealiseerd in samenwerking met Ludatic. NRG3 is gespecialiseerd in strategie, concept en design gericht op directe en interactieve marketingcommunicatie. NRG3 werkt onder meer voor Coca-Cola, Electronic Arts, ING Bank, Tropenzorg/Care Plus en VICHY.