NykampNyboer goes Australia
26-05-2009 (09:30) - Bureaus
NykampNyboer breidt haar internationale netwerk, opererend onder de naam VIM Group, verder uit tot Australië. WIIN Solutions, gespecialiseerd in huisstijlimplementatie, is sinds kort het jongste lid van het VIM Group netwerk. Eerder werden de afgelopen vier jaren partijen aangesloten in Engeland, Canada, de Verenigde Staten en Dubai.
‘De afgelopen 18 jaren hebben wij gewerkt aan het creëren van een nieuwe categorie in Nederland, huisstijlmanagement, en vandaag mogen we zeggen dat dit is gelukt. Als bedrijven hun huisstijl willen veranderen, overwegen ze tegenwoordig vrijwel altijd uitbesteding. Internationaal is dat nog niet het geval. Met de oprichting van VIM Group in 2005 beogen we om internationaal dezelfde acceptatie teweeg te brengen. Onze ambitie is om de wereldwijde marktleider op het gebied van ‘brand implementation’ te worden. WIIN Solutions is één van de leidende partijen op dit terrein in Australië, wij zijn blij dat zij zijn aangesloten bij VIM Group. Ons netwerk bestrijkt nu de continenten Europa, Amerika en Australië’, aldus CEO Marc Cloosterman.
Afgelopen week is ook de huisstijl van zowel NykampNyboer als VIM Group compleet vernieuwd. Bureau Koeweiden Postma uit Amsterdam tekent voor het ontwerp. Beide huisstijlen zijn duidelijk familie van elkaar en stralen no-nonsense en zakelijkheid uit. De onthulling vond plaats in het Olympisch Stadion in Amsterdam, waar ook een kantoor van NykampNyboer gevestigd is.
De nieuwe huisstijl laat in zijn neutraliteit alle ruimte voor de presentatie van anderen. Als concept is daarom gekozen voor een eenvoudig grid op een ‘basic’ ondergrond. Hiervoor zijn detailfoto’s van steen, beton, staal en zand gebruikt. Voor de foto’s zijn verschillende kleurtinten gebruikt. Marc Cloosterman: ‘Wij geven onze opdrachtgevers het podium, wij zijn de stille kracht achter hun visuele uitstraling.’
‘Deze nieuwe visuele identiteit past ook bij onze gewijzigde positie in de markt. Vroeger werden we voornamelijk ingezet bij de implementatie van een nieuwe huisstijl. Nu verzorgen we op nationaal niveau steeds vaker een complete regiefunctie, waarbij we ook het beheer en onderhoud van een huisstijl meenemen. Als ketenregisseur fungeren wij als spin in het web bij het in conditie krijgen en houden van de huisstijl’. vertelt CEO Marc Cloosterman.