Ogilvy en JCDecaux op Kop van Jut

07-07-2008 (09:51) - Bureaus

Op het Vredenburg in Utrecht en het Damrak in Amsterdam stijgt de Staatsloterij Jackpot deze week hoog boven het publiek uit. Op deze locaties heeft JCDecaux Innovate de Mupi’s® omgetoverd tot de ‘kermisattractie: De Kop van Jut’. De voorbijgangers kunnen hier hun geluk beproeven door op de knop te drukken. Vervolgens stijgen de lampjes tot bovenaan de meter en licht het bord met de tekst ‘de record jackpot van 25 miljoen’ op. De Staatsloterij zet deze spectaculars samen met een buitenreclamecampagne in om op een spectaculaire wijze aandacht te vragen voor de trekking van 10 juli. Dan valt namelijk de hoogste prijs uit de Nederlandse loterijgeschiedenis, 25 miljoen euro gegarandeerd bij de Staatsloterij. De buitenreclamecampagne kwam in razend tempo tot stand, nadat op 10 juni bleek dat de Jackpot niet was gevallen. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Ogilvy en de Nederlandse Staatsloterij en uitgevoerd door JCDecaux Innovate in samenwerking met ZenithOptimedia.

Media

Marketing

Economisch