Ogilvy wijst jeugd op Aids

16-10-2007 (11:40) - Bureaus

Speciaal voor de jeugdige doelgroep ontwikkelde Ogilvy een computergame waarbij de gamers worden gewezen op het belang van veilig vrijen. Wordt gamen de nieuwste vorm van communiceren? Een anti-Aids-campagne omgezet in een hightech computergame ‘Knightmare The Game’ is volgens de makers dé manier om de doelgroep aan te spreken. Want om deze te bereiken, moet je hun taal spreken; gamen tegen aids!

In ‘Knightmare The Game’ gaat een ridder, uitgerust met zwaard en schild, de strijd aan met wolven, kraaien en andere obstakels om zo dicht mogelijk bij de kasteeltoren te komen. In de toren ligt namelijk een beeldschone prinses op de ridder te wachten. Eenmaal in de prinsessenkamer aangekomen, krijgt de ridder waar hij voor gekomen is…  Nog voordat de held zijn hoogtepunt bereikt, is het spel uit. Game over. De waaghals heeft immers geen condoom gebruikt en zet hiermee zijn leven op het spel! Tijdens de tweede keer spelen stuit de gamer op een condoomautomaat in de kasteeltoren. Bij gebruik van het condoom verschijnt de tekst ‘You only get one life. Use a condom!’ Zodra het spel is afgelopen, wordt de speler automatisch doorgelinkt naar de website van ‘MTV Staying Alive’, voor meer informatie over veilig vrijen en aids bestrijding. Speel ‘Knightmare The Game’ op www.knightmarethegame.com.

Media

Marketing

Economisch