Overleden personen in ALS-campagne
15-09-2011 (09:32) - Bureaus
De Stichting ALS Nederland lanceert een nieuwe, confronterende campagne die de bekendheid van de dodelijke zenuw-/spierziekte ALS (Amyotrofische Lateraal Sclerose) moet vergroten. In de campagne komen inmiddels overleden ALS-patiënten aan het woord die vertellen wie zij zijn, dat ze ALS hebben, dat er geen behandeling mogelijk is en dat zij inmiddels zelf aan ALS zijn overleden.
Zij roepen op om mee te vechten tegen de genadeloze ziekte ALS, niet meer voor henzelf maar voor alle huidige en toekomstige ALS-patiënten. De speciale campagnesite www.vechtmeetegenals.nl biedt (achtergrond)informatie en de mogelijkheid om direct in actie te komen.
Aan de campagne werken in totaal negen ALS-patiënten mee, waarvan er inmiddels twee zijn overleden. Deze twee personen bepalen het beeld van de eerste campagne-uitingen. Dit zijn Theodoor Doyer, oud-hockeyinternational op Olympisch niveau, en Conny Deenik die vier maanden geleden aan ALS is overleden. De uitingen van de nu nog in leven zijnde ALS-patiënten worden pas na hun overlijden ingezet in de campagne.
De ‘Ik ben inmiddels overleden-campagne’ is geheel belangeloos ontwikkeld door een groep vrijwilligers die Stichting ALS Nederland een warm hart toedraagt. Reclamebureau Publicis is het creatieve brein achter het campagneconcept, ondersteund door communicatieadviesbureau Issuemakers.