Oxfam Novib naar VERTOV

16-11-2011 (08:36) - Bureaus

 Voor de 'Oxfam Novib Pakt Uit'-campagne zocht Oxfam Novib een bureau dat op een verrassende en eigentijdse manier de gewenste doelgroep kan bereiken en activeren. Met een opvallend concept won VERTOV het vertrouwen van Oxfam Novib.   

Best bijzonder, ook omdat VERTOV nog zeer pril is. Gelukkig kunnen de founding partners Martijn Winkler (voorheen creative director Moodfactory en winnaar van diverse prijzen tijdens fimfestivals zoals Cannes en Palm Springs) en Gervaise Coebergh (oprichter en founding partner van Coebergh Communicatie & PR en Spice PR) bogen op ruime ervaring en expertise op het gebied van (online) video, communicatie, marketing en PR. Met deze kennis én een onderscheidend creatieve blik, signaleren ze innovaties en kansen voor hun opdrachtgevers in een veranderend medialandschap.  

‘Deze campagne moet opvallen’, legt Martijn Winkler uit, ‘en vooral ook helder maken waar Oxfam Novib voor staat. Een duurzame connectie met je publiek maak je door ze waardevolle content te bieden. Maar wel op prikkelende wijze verpakt...’  

In de 'Pakt Uit'-campagne presenteert Oxfam Novib de cadeaucollectie voor de kerstdagen: meer dan dertig cadeaus die mensen in ontwikkelingslanden kans op een beter leven geven zoals een geit, kip of varken. Deze dieren spelen ook de hoofdrol in de hilarische, maar tegelijkertijd bewustmakende commercials met  Irene van de Laar, Ben Saunders en Marijke Helwegen. 

Aan het einde van iedere video wordt duidelijk waar het dier eigenlijk terecht komt: een gezin in een ontwikkelingsland dat daarmee kan bouwen aan een betere toekomst. De eerste commercial in de reeks werd opgenomen met de vier finalisten van Hollands Next Top Model en stond centraal in de finale uitzending van het programma afgelopen maandag. Deze speciale commercial wordt een maand lang door RTL als kerstpromo uitgezonden. 


Media

Marketing

Economisch