Philips en Tribal DDB klaar wakker
28-09-2011 (08:38) - Bureaus
Philips heeft een geïntegreerde marketingcampagne gelanceerd om niet-ochtendmensen in 21 dagen tot ochtendmensen te transformeren. Door de zonsopgang te simuleren worden de 3 voordelen van de Wake-up Light onder de aandacht gebracht: de invloed ervan op gebruikers qua stemming, alertheid en het gemak waarmee opgestaan wordt.
De campagne van Tribal DDB Amsterdam, One Voice, Carat en IRIS, is de opvolger van het succesvolle ‘Wake up the town’ campagne: het social experiment met de Philips Wake-up Light, waarmee 98% van de inwoners van een stadje op de Noorpool op meer natuurlijke wijze opstonden en nog steeds de Wake-up Light gebruiken.
De ‘Make me a morning person’ campagne start met een wereldwijde zoektocht naar mensen die 's ochtends het slechtst op kunnen staan: types als 'grumps', 'snoozers' en 'zombies'. Consumenten kunnen zichzelf opgeven, vrienden en familie, maar ook een collega vragen zich via Facebook aan te melden voor de uitdaging. Ze kunnen er een quiz doen om te ontdekken welk soort ochtendmens ze precies zijn: de ‘Grump’, de ‘Grunter’, de ‘Snoozer’, de ‘Zombie’, de ‘Corpse’, de ‘Early Bird’ of de ‘Chirpy'. Honderden aanmelders worden daarna geselecteerd en ontvangen een Philips Wake-up Light, om mee te doen aan een 21 dagen durend programma.