Pigs Are Worth It! wint Cannes Lion
25-06-2009 (10:15) - Bureaus
Op het prestigieuze Cannes Lions International Advertising Festival zijn de winnaars van de public relations awards bekend gemaakt. De ‘Pigs Are Worth It!’ campagne van bond voor varkenshouders in Engeland (BPEX) won de Best PR-led Integrated Campagne award.
De creatieve campagne is er in geslaagd om de Britse varkensindustrie te redden in de huidige crisis. Hiervoor heeft de campagne supermarkten aangezet tot het betalen van een hogere prijs voor Brits varkensvlees. De campagne was uitgevoerd door een volledig geïntegreerd team van vier bureaus: Weber Shandwick (public affairs), Good Relations (consumer PR), HD Communications (trade PR) en DDB (advertising).
“De erkenning door het Cannes Lions Festival, dat voor de eerste keer public relations campagnes meenam in zijn beoordelingen, is een grote stap vooruit voor onze branche. Wij zijn dan ook vereerd dat we bij de eerste Cannes Lions public relations awards in de prijzen zijn gevallen.” Colin Byrne, CEO, Weber Shandwick UK & Europe.
In dit eerste jaar waren er 431 inschrijvingen van over de hele wereld. Op basis van een shortlist van 37 reikte de jury 17 PR Lions uit. Het 56ste International Advertising Festival – Cannes Lions – vindt plaats van 21 tot 27 juni 2009. Het is de grootste bijeenkomst van reclame professionals wereldwijd.