Pink Ribbon: DDB neemt stokje over van Grey

27-07-2011 (09:33) - Bureaus

Voor het achtste jaar op rij maakt Sanoma Media het Pink Ribbon Magazine, dit jaar onder hoofdredacteurschap van Esther Mutsaers. DDB ontwerpt de campagne – in print, online en RTV – en Carat doet voor de derde keer de media-inkoop. Thema van 2011 is: Pink Ribbon Moves. Ieder jaar werken alle partijen belangeloos aan het blad mee waardoor de opbrengst voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaat. Na twee jaar Grey als reclamebureau neemt nu DDB met enthousiasme het stokje over.



Ivo Roefs, Managing Partner DDB: ‘We vinden het werk van Pink Ribbon erg belangrijk en maken een originele, impactvolle campagne voor de stichting. En omdat Sanoma al jaren een belangrijke partner is van Pink Ribbon zijn wij enthousiast ingegaan op de vraag of wij ook de Pink Ribbon Magazine campagne voor onze rekening wilden nemen. Door beide campagnes te bedenken en te begeleiden, kunnen we ervoor zorgen dat er consistentie is en de campagnes gaan optellen, voor een maximaal resultaat. Dit jaar willen we de oktobermaand volledig in het teken van borstkanker en Pink Ribbon zetten. Pink Ribbon zal zichtbaarder worden dan ooit.’

Esther Mutsaers, normaliter chef mode & lifestyle bij Viva, is hoofdredacteur van de achtste editie van het Pink Ribbon Magazine. Over het gekozen thema Pink Ribbon Moves zegt zij: ‘Het slaat op de beweging die Pink Ribbon wil creëren. Bewegen is goed voor je en kan de kans op borstkanker verminderen, maar door borstkanker raakt ook je leven in beweging.’ Een ander thema is het getal acht. ‘Eén op de acht vrouwen krijgt borstkanker, dit is het achtste nummer en het cijfer acht staat ook symbool voor het leven.’

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch