Plakkerige campagne Grey
23-06-2009 (09:59) - Bureaus
Eén van de meest vervuilende periodes van het jaar is de zomer. Nederland gaat massaal op pad om de vakantiebestemming, recreatielocatie of het strand te bereiken. Tijdens deze heen- en terugreis en op de bestemming wordt door nonchalance of onnadenkendheid veel afval achtergelaten.
In het kader van de Zomercampagne 2009 wordt dit jaar specifiek aandacht gevraagd voor kauwgom. Grey Amsterdam bedacht een opvallend medium, namelijk een vitrine welke goed laat zien hoe irritant achtergelaten kauwgom kan zijn. De billboards in deze vitrine kunnen namelijk niet goed doordraaien. Oorzaak: er zit kauwgom tussen waardoor het beeld na een aantal pogingen door te draaien, toch blijft plakken.
Bureau: Grey Amsterdam
Creatie: Pol Hoenderboom, Pieter van den Heuvel
Account: Rob Kops, Kim Bruin
Strategie: Rob Kops
Klant: Samenwerking van Stichting Nederland Schoon, VROM, SenterNovem, VNG
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Beeldbewerking: Souverein
Medium: Vitrines van JCDecaux
3D-model kauwgom en technische realisatie: JCDecaux