Pragma: 'Bureaus moeite met positionering'
06-10-2008 (10:32) - Bureaus
Tijdens het jaarlijkse November Event van Pragma in MediaPlaza Utrecht, staat dit jaar bureaupositionering centraal. Uit eerder onderzoek in opdracht van Pragma werd duidelijk dat bureaus grote moeite hebben zich onderscheidend te positioneren. Tijdens een ‘open’ kennisevenement stelt Pragma sprekers op die bureaus kunnen helpen zichzelf beter op de kaart te zetten. Op het programma staan Philip Thomas (directeur Cannes Lions Festival en EuroBest Festival 2008), Sjra Puts van het Belgische COCD, Ralf Langwust van het Duitse IdeaManagement en Jan ten Hoopen, schrijver van het boek “Wat zijn we toch creatief”. Het Pragma Event vindt plaats op 5 november 2008 vanaf 16:30 in MediaPlaza en is toegankelijk voor bureaumanagement en -directies. TTer ere van het 20 jarig bestaan van Pragma, pakt de Vereniging voor Erkende Reclame Advies-Bureaus extra uit met een stevige line-up. Philip Thomas was twee maanden geleden in Nederland om voor Cannes Lions Amsterdam. Toen was er nauwelijks ruimte voor een inhoudelijk reflectie. Tijdens het Pragma Event zal hij uitgebreid stilstaan bij bureau-creativiteit en bovendien vooruitkijken naar EuroBest. Ralf Langwust van IdeaManagement is ook vaak gezien in Cannes. Hij heeft met zijn organisatie de black-box ‘managebaar’ gemaakt. Het resultaat? Creatieve cases die significant meer Effies als Cannes Lions winnen.