Prijs en senior voor Taste
15-10-2008 (09:43) - Bureaus
Het reclamebureau Taste heeft ‘Het beste van Pragma 2007’ gewonnen tijdens het jaarlijks terugkerend nationaal Pragma-event. Jaarlijks reikt Pragma een prijs uit aan haar leden voor de beste reclamecampagne van het afgelopen jaar. Het bureau heeft gewonnen met de actiecampagne ‘The bike you like’ voor de kinderschoenenmerken Twins en Trackstyle. Uit meer dan 20 ingezonden campagnes werd dit jaar taste genomineerd door een vakjury die bestond uit Luc Broos (hoofdredacteur Marketing Tribune) en Martin van der Sluis (programma manager marketingcommunicatie SRM). De actiecampagne ‘The bike you like’ heeft er voor gezorgd dat 82 procent van de detaillisten bereid zijn geweest mee te investeren. Hierdoor is er landelijke draagkracht gecreeërd door detaillisten voor deze actiecampagne. De landelijke naamsbekendheid zal verder versterkt worden door de commercial op Nickelodeon, gericht op kinderen tussen de 8 en 12 jaar én hun ouders. Hierdoor zal het regionale bereik van de detaillist geoptimaliseerd worden met de landelijke kracht van Twins en Trackstyle. De winnende actiecampagne ‘The bike you like’, zal in het voorjaar van 2009 voor de consument in de winkel en op televisie te zien zijn.
Taste - met als core-business mode, wonen en wellness- was ook op zoek naar een ervaren senior creatief die verantwoordelijkheid draagt voor de creatieve output van het bedrijf. Pieter de Jong is aangesteld om deze functie te vervullen. De Jong heeft in zijn 22-jarige carrière bij uiteenlopende reclamebureau’s gewerkt als (junior) art director, conceptmaker en creatief directeur en is daar verantwoordelijk geweest voor een aantal succesvolle campagnes waar onder die van Volvo, Brabant Water, Vodafone en Interpolis.