Publicis en CBS camoufleren trams
11-11-2009 (09:50) - Bureaus
De landmacht gebruikt voor de werving van nieuw personeel bus- en tramreclame in de vier grote steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Met deze vorm van buitenreclame wil de landmacht haar zichtbaarheid in de Randstad vergroten. De bus- en tramreclame is tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Publicis en CBS Outdoor.
De mensen en hun eigenschappen staan altijd centraal in de welbekende geschikt/ongeschikt-campagne van de Landmacht. Met het bijzondere ontwerp voor de bus- en tramreclame is dit uitgangspunt letterlijk vertaald: een camouflagepatroon dat is opgebouwd uit portretten van jonge militairen die bij de landmacht werken. De diversiteit binnen de landmacht komt hieruit duidelijk naar voren.
Medium: Outdoor
Opdrachtgever: Koninklijke Landmacht (Paul Klaessen, Leontine Messaoudi-Dakriet, Stephan van der Wal)
Bureau: Publicis
Account: Soeniel Balak (art director), Paul Wagemaker (art director), Wendy Verhaegh (account manager), Michiel Dammen (account director)
Outdoormedia: CBS Outdoor
Account: Monique Scherks (key accountmanager)