Reclame-activisme in Cannes
06-06-2008 (10:20) - Bureaus
Tijdens het 55ste Cannes Lions International Advertising Festival (15-21 juni) zal Getty Images een stimulerend debat gaan voeren over ‘Advertising Activism’ op donderdag 19 juni om 09.45 uur in het Debussy Auditorium, Palais Des Festivals. Het publiek zal samen met een panel, bestaande uit Sam Roddick (dochter van oprichtster Body Shop en bekende recycling activiste) en Ted Royer, executive creative director van reclamebureau Droga5, zullen de discussie aangaan of de regels van activisme kunnen worden toegepast bij het maken van reclame voor bepaalde merken. Dit debat ondersteunt de ‘outdoor’ foto expositie van Getty Images die bestaat uit prikkelende beelden die het publiek zal aanmoedigen de discussie aan te gaan over het feit of reclamemakers activisme kunnen omarmen en welke categorie beelden een hedendaagse issue of trend ondersteunen..jpg)
7 dagen lang debat...
Lewis Blackwell, creatief adviseur van Getty Images zal het seminar leiden: ‘het thema van het seminar en de bijbehorende outdoor foto-expositie, gaat over het feit dat reclame geen conventionele media grenzen meer kent. Nieuwe media, nieuwe visuele landschappen, nieuwe moralen en nieuwe communicatiemethodes zorgen voor nieuwe radicale uitdagingen en kansen om een merk onder de aandacht van een bepaald doelgroep te brengen. Samen met activisten, trendwachters, publiek en onze eigen inzichten, willen wij deze ontwikkeling een duwtje in de rug geven’. Meer informatie over de foto expositie en het debat op: www.gettyimages.com/cannes2008.