‘Reclame Nederland matig’

14-11-2007 (10:24) - Bureaus

De reclame is een bijzondere bedrijfstak. Je kunt er net zoveel verdienen als een hersenchirurg zonder ooit iets geleerd te hebben. Wat je nodig hebt is talent, gezond verstand en een boek met inzicht in hoe reclame werkt. En dat is er nu: een handzaam, leesbaar en leuk boek van een insider. Een belangrijke motivatie voor auteur Hans van Dijk om het boek Zapklare Brokken te schrijven is zijn waarneming dat het matig is gesteld met de kwaliteit van reclame in Nederland. Door de smalle marges in de branche is er weinig tijd voor een adequaat leertraject. Jonge reclamemakers worden snel in het diepe gegooid. De auteur laat aan de hand van vele voorbeelden zien, waaraan je een goede campagne kunt herkennen. Met Zapklare Brokken maakt Van Dijk reclame voor goede reclame. Participant in de uitgave is de VEA, de club van professionele communicatieadviesbureaus, bekend van opleidingen, trainneeprogramma’s en de EFFIE. Het boek is ontworpen en vormgegeven door George Noordanus, ontwerper van onder meer de legendarische PSP verkiezingsaffiche uit 1971.

Hans van Dijk is copywriter, en was enkele jaren de meest bekroond copywriter van Nederland. Hij werkte mee aan veel geprezen campagnes voor onder andere ABN Amro, Hak, Melkunie, Mora, het Rijksmuseum en Shell. Recent werd een slagzin van hem en toenmalig partner Bart Kuiper - ‘Wij van WC-Eend’ - door het GVR uitgeroepen tot ‘beste slagzin aller tijden’. Hij heeft gewerkt bij diverse toonaangevende bureau’s en is nu actief vanuit zijn eigen reclamebureau Skipintro.

Media

Marketing

Economisch