Reclame Rakkers achter VEA-expo

06-06-2007 (10:15) - Bureaus

Stichting Reklame Rakkers heeft besloten de tentoonstelling ‘de Kunst van het Verleiden’ op te nemen in haar educatieve programma en actief te promoten richting kinderen en hun ouders. Van 16 juni tot 16 september 2007 is het Cobra Museum in Amstelveen het podium voor de verleidingstechnieken van de reclame, ter gelegenheid van het 90-jarig bestaan van de VEA. In een belevenistentoonstelling wordt de kunst van verleiden in een achttal ruimtes uit de doeken gedaan. De opzet van de tentoonstelling sluit naadloos aan op de doelstellingen van Stichting Reklame Rakkers om de commerciële weerbaarheid van kinderen en hun ouders te verbeteren.

Frans Blanchard, directeur VEA: ‘Wij hebben zelf contact gezocht met Reklame Rakkers omdat maatschappelijk verantwoorde commerciële communicatie voor ons uitgangspunt is bij alles wat we doen. Het verhogen van inzicht over de werking van reclame bij kinderen maakt daar logisch onderdeel van uit. Als wij enerzijds vrijheid van commerciële meningsuiting claimen, dienen wij anderzijds onze verantwoordelijkheid te nemen. Dat kan met deze tentoonstelling bovendien op een uiterst onderhoudende wijze.’

Media

Marketing

Economisch