Reclamebureaus eren jarige SIRE

20-08-2007 (10:54) - Bureaus

SIRE, bekend van de slogan ‘je bent een rund als je met vuurwerk stunt’, bestaat veertig jaar. De mensen achter de stichting willen de maatschappelijke betrokkenheid vergroten. Het meisje in de rolstoel staat voor een hoge trap. Ze zegt: ‘Wanneer gaan ze eindelijk eens iets doen aan grof taalgebruik op televisie?’ Het is een van de advertenties in de nieuwe SIRE-campagne ‘U mag het zeggen’. De Stichting Ideële Reclame  vraagt aan het publiek waarover de volgende publiekscampagne moet gaan. SIRE vierde gisteren zijn verjaardag in Amsterdam. Alle campagnes worden gratis gemaakt door reclamebureaus en geplaatst door diverse media.

SIRE is een initiatief van de communicatiebranche, die de kracht van reclame ten goede wil gebruiken. De stichting heeft - anders dan bijvoorbeeld Postbus 51 - geen banden met de overheid of andere organisaties. 'SIRE is uniek', zei voorzitter Erik Bouwmeester gisteren. ‘Nergens in de wereld bestaat een evenknie van onze stichting.’ De jubileumcampagne ‘U mag het zeggen’ draait de rollen voor een keer om: het publiek mag onderwerpen aandragen voor een campagne die volgend jaar gaat lopen.

meer over SIRE:

06-08-2007 - SIRE 40 jaar

NRC Handelsblad

Media

Marketing

Economisch