Reclamejobs voor het oprapen
28-06-2011 (09:29) - Bureaus
These Days legt de jobs voor het oprapen. Het bureau gebruikt de location-based app Repudo. Met de hulp van opmerkelijke monstertjes is het interactieve bureau op zoek naar nieuwe collega’s. In kroegen, nachtwinkels, musea, restaurants en parken maar ook op de stoep van andere bureaus in Amsterdam, worden kandidaten gezocht.
‘De juiste mensen vinden is altijd een uitdaging. We geloven dat je daar moet zijn waar je doelgroep is en dat je communicatie maakt die mensen willen delen. Dat nemen we met deze campagne dan ook heel letterlijk’, aldus operations director Johan de Keulenaar. ‘Repudo is een leuke manier om het monsterlijke talent te vinden waar wij naar op zoek zijn.’
Stickers op verrassende en openbare plekken maken het publiek attent op de vacatures en de wijze waarop deze opgepikt kunnen worden. Vervolgens kunnen deze weer ergens anders, of voor iemand anders, achtergelaten worden. Op Facebook kunnen kandidaten meer informatie vinden en hun interesse kenbaar maken.
These Days zoekt de volgende monsters: een typmonster (senior copywriter) een duizendpoot (traffic coördinator) en een creatieve yeti (senior art creative). Maar ook driekoppige accountmanagers, projectmanagers die doorbijten, allround designers met een derde oog, en webmonsters die programmeren.
