Rode Kruis vraagt respect via TENQ
30-09-2008 (10:01) - Bureaus
Het Nederlandse Rode Kruis startte afgelopen vrijdag met een bewustwordingscampagne voor jongeren om aandacht te vragen voor respect voor diversiteit. Met de slogan ‘I re:spect: door de ogen van de ander’ roept het Rode Kruis jongeren op om in gesprek te gaan met mensen die op het eerste gezicht anders zijn door bijvoorbeeld hun afkomst, geloof, nationaliteit of politieke overtuiging. Via de website http://respect.rodekruis.nl daagt het Rode Kruis jongeren uit om foto’s of filmpjes te maken die diversiteit op een bijzondere, mooie of leuke manier tot uitdrukking brengen. Van de ingezonden foto kan via de website een A3-poster gemaakt worden. De inzending met de meeste stemmen krijgt een Canon Powershot camera. Daarnaast kunnen op de website ‘respectpunten’ worden aangedragen. Respectpunten zijn acties en/of evenementen die in het land worden opgezet om diverse mensen met elkaar in contact te brengen. Ook wordt een viral <http://nl.youtube.com/watch?v=dDFHi1oolbQ> ingezet, aangejaagd via sociale netwerken als Hyves en YouTube. In de dagelijkse TENQ-uitzending op 350 scholen wordt een filmpje over respect vertoond. TENQ is de grootste jongerenzender op middelbare scholen.