Ron Smrczek leidt Taxi Europe
19-04-2011 (00:00) - Bureaus
Taxi Europe stelt Ron Smrczek aan. Hij zal de rol van Executive Creative Director vervullen als ECD bij Taxi's kantoor in New York. Hij gaat samen met de huidige ECD, Maarten van Huijstee op het in Amsterdam gevestigde bureau werken, met het oog op het opbouwen van het Europese klantenbestand.
Smrczek werkte eerst bij Taxi in Toronto in 2003, waar hij wereldwijde erkenning behaalde voor zijn werk voor Nike en Viagra. Deze winnende combinatie hielp hem meerdere Gold Lions uit Cannes mee te nemen, en uiteindelijk een rol als Creative Director te krijgen. Zijn Viagra ‘Bleep’-campagne werd door de Gunn Report genoemd als een van de top vijf campagnes van 2006.
In 2008 verhuisde Smrczek naar TAXI New York als hun nieuwe Executive Creative Director en leverde geïntegreerde campagnes voor onder andere New York Life, Blue Shield of California, en The History Channel - die werd genomineerd voor een Emmy Award.
Smrczek is gerangschikt in de top tien van meest bekroonde creatieven wereldwijd in de Board Magazine festival report card en heeft honderden lokale en internationale onderscheidingen, waaronder Lions, Pensils en Clio gekregen.