S-W-H doet guerrilla Univé

17-12-2008 (10:03) - Bureaus

S-W-H is een nieuwe campagne voor Univé Verzekeringen begonnen om aandacht te vragen voor het nieuwe Voor-Zorg pakket dat Univé aanbiedt aan haar klanten. De campagne begon met een driedaagse guerrilla-actie om aandacht te genereren voor de preventieve aanpak die Univé hanteert op gebied van gezondheidszorg. Grote vergrootspiegels werden neergezet op vele plaatsen in het centrum  van Leiden op donderdag, in Amsterdam en Den Haag op vrijdag en in Utrecht en Rotterdam op zaterdag. Juist omdat het vergroot spiegels waren, moedigden ze op een heftige manier aan om gezonder te leven. Mensen kregen de gelegenheid om te zien hoe ze er uit zouden zien met een paar kilo erbij, als motivator om toekomstige gewichtstoename te vermijden.

Behalve de vergrootspiegels werden er stickers geplakt op spiegels op relevante plaatsen, zoals horecagelegenheden waarop tegen tandbederf werd gewaarschuwd, en hoe je dat een stap voor kunt blijven met gratis tandbeschermende kauwgum. En in liften bij bordjes met een maximum gewichtsaanduiding, om mensen aan te moedigen goed over hun gewicht na te denken en ze te wijzen op de kortingsactie voor sportscholen. Fietspadsjablonen van uitgeputte fietsers zijn afgedrukt op fietspaden met de tekst erbij ‘Slechte Conditie? Dat wil Univé vóór zijn.’

Om allerlei gezondheidskwaaltjes te voorkomen biedt Univé haar klanten meer dan alleen een zorgverzekering. Leden van Univé hebben toegang tot een brede selectie voorkomende maatregelen en voordelen zoals korting op sportscholen, korting op fietsen, online-advies van bekende diëtiste Sonja Bakker, korting op homeopathische medicijnen, medische zelftest voor specifieke aandoeningen en nog veel meer.

De guerilla campagne werd bedacht door Wendy Deun en Daniel te Lindert, met het spiegel idee toegevoegd door Stella Geurtsen. Ondersteunende radio en print werd gemaakt door Lode Schaeffer en Lysbeth Bijlstra.

Media

Marketing

Economisch