Saatchi Can(nes) acht keer winnen
18-06-2007 (10:59) - Bureaus
Vanochtend zijn de eerste zes shortlists bekendgemaakt in Cannes. Het gaat om de categorieën: Direct, Promo, Media, Press, Outdoor en Radio. Nederland heeft tot dusver 25 nominaties op zak. Voor Nederland zijn genomineerd in de categorie Media TBWA\NEBOKO (WE en IKEA) en UbachsWisbrunJWT (LEAF). Voor Radio maakt alleen Selmore een kans (Hachette). Op de shortlist Promo staan Proximity (tweemaal voor Gillette), Ogilvy (tweemaal Orange Babies) en BSUR (Glamour Stiletto Run). In de categorie Press zijn DDB (Volkswagen) en UbachsWisbrunJWT (BIC) genomineerd.De categorie Outdoor kent vele Nederlandse nominaties. Saatchi & Saatchi Amstelveen is met twee campagnes in totaal acht keer genomineerd. Eenmaal vier nominaties voor de campagne Mensen in Nood en een keer vier voor de Verborgen Geweld-campagne.Verder staan Publicis (Koninklijke Landmacht), Y&R not just film (Torture Museum) en UbachsWisbrunJWT (Sportlife) op de shortlist voor Outdoor. In de categorie Direct zijn er drie Nederlandse nominaties: Proximity (Gillette), Etcetera (Logica CMG) en Doom& Dickson (business to business.)