Sander Plug ontwerpt winnend filmaffiche

01-10-2009 (09:31) - Bureaus

De poster van de documentaire Angst, ontworpen door Sander Plug, is bekroond met de Cinema.nl Afficheprijs 2009. De prijs bestaat uit 2.500 euro en een wisseltrofee: een ingelijst affiche van de klassieker Jonge harten (1936), ontworpen door Titus Leeser.

Het winnende affiche toont een recht in de lens kijkende vrouw achter een zo goed als gesloten luxaflex; als toeschouwer word je zo een wereld ingetrokken die wordt bepaald door angststoornissen. ‘Een intrigerend beeld’, noteerde een van de stemmers. ‘Het affiche laat zien wat angst doet: fragmenteren en afschermen van de realiteit’, luidde een andere reactie.

Plug was in 2007 ook al genomineerd voor de Cinema.nl Afficheprijs met Pretpark Nederland, net als Angst geregisseerd door Michiel van Erp. In 2002, Plug werkte nog voor reclamebureau FHV BBDO, werd zijn poster voor De Vagina Monologen genomineerd voor de TheaterAffichePrijs.


Reacties

Inderdaad een bijzonder (en mooi) affiche.
Stefan - Viva la Media @ 01-10-2009 10:49 uur

Media

Marketing

Economisch