Selmore maakt 25ste Dwaze Dagen-campagne
17-09-2008 (09:59) - Bureaus
Op donderdag 2 oktober om 8.00 uur klinkt in twaalf filialen van de Bijenkorf voor de 25ste keer het startsein van de Drie Dwaze Dagen. De campagne van de 25ste Drie Dwaze Dagen staat in het teken van de jacht. ‘Onze voorvaderen waren uitstekende jagers, die de kunst van het jagen tot in perfectie beheersten. Dat oergevoel wordt nu weer losgemaakt door de aantrekkingskracht van de fantastische producten en bijbehorende prijzen tijdens deze 25e Drie Dwaze Dagen’, aldus Robert Bohemen, marketing-directeur van de Bijenkorf. De officiële opening van een van de grootste retailacties vindt plaats in de Amsterdamse Bijenkorf. Om 07.45 uur begint Gordon met aftellen en brengt hij het speciaal door hem geschreven Drie Dwaze Dagen lied ten gehore. (Het lied is nu al gratis te downloaden via www.deBijenkorf.nl.) Ook wordt die ochtend de grootste taart van Nederland (33.333 stukjes taart) uitgedeeld in alle filialen. Na Amsterdam vertrekt Gordon op tour naar de Bijenkorf in Den Haag en Rotterdam.
Champions League
De Drie Dwaze Dagen behoren met zo’n 1,2 miljoen bezoekers tot de Champions League van de internationale retailacties. Robert Bohemen: ‘Dit jaar is het de 25e keer dat warenhuis de Bijenkorf drie dagen lang geheel in het teken van de ‘gele gekte’ staat. Tijdens deze Drie Dwaze Dagen zijn vele cadeau’s te krijgen en te winnen voor onze klanten. Met als hoogtepunt het Drie Dwaze Dagen lied van Gordon. Er zijn 2,5 miljoen artikelen beschikbaar - een recordaantal! - verspreid over drie dagen, voor zeer scherpe prijzen. Ook alle topmerken uit de Bijenkorf zijn vertegenwoordigd. Al onze medewerkers zien eveneens uit naar de aankomende Drie Dwaze Dagen. Velen zijn al wekenlang bezig met het vervaardigen van hun Drie Dwaze Dagen-outfit. Maar het mooiste is misschien wel het lied; een uniek cadeau voor heel Nederland!’
Bureau: Selmore
Creatieve Directie: Poppe van Pelt & Diederick Hillenius
Copy Writer: Dom Nash
Art Director: Esin Cittone
Account: Rina Verweij & Wencke van Lankveld
Strategie: Otto van der Harst
Opdrachtgever: De Bijenkorf
Verantwoordelijke opdrachtgever: Robert Bohemen & Eva Vermeulen
Fotografie: Jonathan Barkat